Naming - nazwy firm i produktów

Współpracujemy z firmami na każdym etapie ich działalności, również na początku, gdy powstają wstępne koncepcje, w tym nazwa firmy, produktu. Naming oznacza dla nas nie tylko zawodowe wyzwanie, ale i dobrą zabawę. Tworząc nazwy, kierujemy się kilkoma absolutnymi zasadami.

Nazwy muszą być:

Łatwe do zapamiętania , a więc niezbyt długie, nieskomplikowane i wpadające w ucho. Dobrze wyglądające na papierze, świetnie brzmiące w rozmowie. Na etapie przygotowań warto je sylabizować i wyobrażać sobie w różnych aranżacjach graficznych.

Konotujące pozytywne wartości , idee przyświecające działalności. Niezależnie, czy jest to sklep internetowy, zakład usługowy, czy fabryka – w każdym z tych przypadków firma ma określone wartości, misje, cele.

Poprawne , bowiem nawet celowy i w zamierzeniu humorystyczny błędny name produktu lub firmy może być potraktowany jako przejaw nieprofesjonalizmu lub infantylizmu. Chyba nie chcesz, aby potencjalni klienci wizualizowali Twoją markę jako błazna lub nieudacznika?

Sprawdzone nie tylko pod kątem poprawności, ale również ewentualnych znaczeń w językach obcych. Świetnie brzmiące słowo może być przekleństwem lub podtekstem w Hiszpanii, Anglii, czy Grecji. Lepiej przejrzeć słowniki!

Legalne , czyli nie naruszające cudzej własności. Wiele firm zastrzega określone nazwy jako znaki towarowe. Ich naruszenie grozi nie tylko poważnymi konsekwencjami finansowymi, ale również kompromitacją na rynku. Poza tym – co nam da kopiowanie już popularnych, skonotowanych słów?

Banałem byłoby stwierdzenie, że naming wymaga kreatywności. To oczywiste. Jak widać, wymaga nie tylko wyobraźni, ale również solidnej pracy i analizy pod wieloma kątami. Jako doświadczony zespół redaktorów, chętnie podejmiemy Twoje wyzwanie.