Teksty na strony internetowe

Znasz to uczucie? Wchodzisz na stronę internetową, a tam – chaos, przeładowanie tekstu i zdjęć, a jednocześnie zero konkretu i wartościowych informacji? Niestety, wiele witryn wciąż negatywnie wpływa na odbiór marki, której działalność może być poza tym rzetelna i profesjonalna, odwrotnie do jej podstawowej wizytówki. Jeżeli nie chcesz powielić tego błędu, powierz nam przygotowanie kompleksowej treści dla Twojej strony www. Wiemy, jak ją przygotować. Oto 7 wskazówek, które rekomendujemy:

#1 Odpowiednio dobieraj nazwy i zawartość działów – podstron

Generalnie nie powinno ich być zbyt dużo i należy postarać się o ich kreatywne nazewnictwo. To bodaj najistotniejszy element nawigacji na stronie, który decyduje, czy zostanie uznana za intuicyjną i przydatną w poszukiwaniach. Jako właściciel strony znasz jej każdy pixel, ale przeciętny użytkownik...? Jeżeli w ogóle na nią zajrzy, może zrezygnować po sekundzie, jeżeli przerośnie go chaos i brak wyraźnych kierunkowskazów.

#2 Liczy się konkret i wartościowa informacja

Strona www to nie banner czy ulotka. W ogóle nie powinieneś jej traktować jako reklamy, chociaż stanowi jedną z podstaw współczesnego marketingu. Internauci nie wchodzą na strony z nudów i ciekawości. Od tego są memy, YouTube i tak zwane granice internetu, których nie należy przekraczać. Twoja firma jest profesjonalna w swojej branży, a więc przedstawia się rzeczowo i na temat. Szkoda czasu na tani bajer. Wyskakujące wykrzyknienia i zapewnienia o najlepszym towarze/usłudze na rynku jedynie zirytują odbiorcę. Jeżeli wchodzi na stronę firmową – interesują go ceny, możliwości kontaktu, podstawowe usługi. Dopiero później zainteresuje się szczegółami – galerią, historią, ciekawostkami. Ale bez konkretnych i przejrzystych warunków sprzedaży lub współpracy – zapomnij o klientach.

#3 Połąćz treść na stronie z pozostałymi formami komunikacji

Prowadzisz firmowego bloga? Jeżeli nie, to czas najwyższy, ale tak czy inaczej wygospodaruj miejsce na stronie na odpowiednio eksponowany banner odsyłający. Podobnie ma się rzecz z kontami w social media. Każdy portal można podlinkować w kreatywny sposób, jeżeli użyjemy generatorów, których efektem są mini-galerie, mini-tablice naszych aktywności społecznościowych. Na pewno są ciekawsze i bardziej przyciągające, niż zwykłe hiperłącza.

#4 Opowiedz swoją historię

Dotyczy to zarówno 100-letnich browarów regionalnych i miesięcznych start-upów założonych na studiach. Każda działalność ma swoje początki i korzenie. Obojętnie czy jest to związane z dziejowymi wydarzeniami, czy bazuje na osobistym sukcesie grupy wizjonerów; klienci lubią poznawać takie szczegóły. I znów – choć nam może się wydawać, że każdy rozdział tego opowiadania jest równie inspirujący i ważny, to nie, nie jest tak. Powierzenie przygotowania takiej zakładki specjalistom gwarantuje większy obiektywizm i analityczne podejście.

#5 Storytelling

Pozyskasz klienta również dzięki przemyślanemu storytellingowi. I tu opowiadania historii nie można mylić z wskazówką nr 4. Storytelling to pomysł na autoidentyfikację, to komunikowanie idei, zasad, wizji. Jak opracować taką koncepcję i zawrzeć ją w zwięzłej formie? Najlepszym procesem jest burza mózgów i wyznaczenie najważniejszych, najlepszych określeń oddających charakter naszej działalności. A potem – stopniowa eliminacja w celu wyciągnięcia esencji, absolutnych korzeni. Wbrew pozorom, nie należy to do najłatwiejszych zadań. Sam pomyśl, choć będzie to brutalny eksperyment, jakie jedno zdanie chciałbyś mieć na własnym nagrobku? Ten popularny test oddaje znaczenie poszukiwań historii do opowiedzenia.

#6 Oprawa graficzna

Dobry tekst to jedno, ale jeżeli nie będzie odpowiednio oprawiony graficznie – straci swój naturalny potencjał. Wiele zdań i przykładów aż prosi się o wizualizację infografiką, zdjęciem, ikoną. Odpowiednia ekspozycja zdań, słów kluczowych, nagłówków – to wszystko pozwala utrzymać czytelnika w skupieniu i ułatwić mu zrozumienie przekazu.

#7 Pliki do pobrania

Warto myśleć również o innych sposobach na ulepszenie stron WWW. Czyż stworzenie wartościowego i eksperckiego downloadu nie jest strzałem w dziesiątkę, jeżeli chcemy pozycjonować się jako branżowy lider opinii? Może warto zaprosić do newslettera w ambitny sposób, np. oferując w zamian ciekawego ebooka? Możemy taki napisać, możemy także zasugerować inne rozwiązania. Warto być oryginalnym i nie kopiować od konkurencji. A wręcz należy.