Redagowanie blogów

Możemy kompleksowo zadbać o Twoją firmową blogosferę – opracować koncepcję bloga, znaleźć dla niego odpowiednią platformę i domenę, przygotować harmonogram i same wpisy. Jest to praktyczne i skuteczne działanie zarówno w ramach oficjalnych kanałów promocji, jak i stron służących pozycjonowaniu. Wbrew pozorom, proste, rzetelne wpisy mogą przynieść realne korzyści zarówno materialne, jak i wizerunkowe.

Blog to wspaniała okazja do zbudowania zaufania i autorytetu zarówno wśród aktualnych klientów produktów i usług, jak i szerzej – internautów, potencjalnych konsumentów. Mechanizm jest prosty – udostępniasz darmowe, wartościowe porady, które w praktyczny sposób rozwiązują problemy i wątpliwości odbiorców. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, za pomocą którego dystrybuujesz sprzęt elektroniczny, warto byś założył profesjonalny blog, na którym w przystępny sposób wyjaśniasz, jak rozwiązywać problematyczne sytuacje związane z oferowanym sprzętem. Nie należy to do Twoich obowiązków – ale dobra wola zostanie wynagrodzona. Zapytasz, w jaki sposób dobrać tematy, aby zdobyć popularność? Wsłuchajmy się wspólnie w głos Twoich klientów. Sprawdźmy, czego poszukują na forach. Profesjonalny blog budzi o wiele większe zaufanie, niż anonimowe forum. Dotyczy to każdej branży.

Za pomocą bloga możesz również zbudować markę, którą warto komunikować za pomocą storytellingu. Specjalny blog można poświęcić jedynie ideom i wartościom, za pomocą których działasz i z którymi chcesz być kojarzony. Można w tym celu stworzyć fikcyjnego bohatera, konkursy, zagadki i wieloczęściową opowieść. Ponieważ takie elementy nie powinny dominować np. na stronie internetowej i w zwykłych reklamach, blog może stanowić główną bazę i podstawę storytellingu.

Blogosfera dostarcza bezcennych informacji o kliencie – jego szczerą opinię. Możliwość anonimowego komentowania wpisów skutkuje wylewnością internautów – co często kończy się niezbyt przyjemnymi uwagami i otwartą krytyką. Spokojnie – jeżeli jest to konstruktywne, zrozumiesz, co powinieneś zmienić w swojej działalności, a skoro otrzymasz taki komentarz, to warto na niego odpowiedzieć, w ten sposób budując relację opartą na wzajemnym zaufaniu i zrozumieniu. Bez problemu zażegnasz potencjalnie kryzysową sytuację, jeżeli uprzejmie i z wdzięcznością odniesiesz się do internetowego krytykanta. Nie zapomnij również o docenianiu pozytywnych wpisów. O wiele rzadziej zdarza się bezinteresowna pochwała, a więc warto być za nią wdzięcznym.

Narzekasz, że choć zainwestowałeś w stronę internetową, to nikt jej nie przegląda? Ruch pozostawia wiele do życzenia? W takim razie pora przyjrzeć się możliwościom pozycjonowania witryny w wyszukiwarce Google. Odpowiednio prowadzony blog może nie tylko pracować na własną korzyść, ale również przekierowywać i polecać główną stronę www, na której znajduje się Twoja oferta. Profesjonalne podejście do SEO gwarantuje pozytywną zmianę.

Blogowanie to również okazja, by podbijać wyniki kont na portalach społecznościowych i zachęcać do newslettera. To także dodatkowa przestrzeń na kreatywną i opłacalną reklamę. Oczywiście, gdybyś założył bloga jedynie po to, by stał się słupem ogłoszeniowym, to zmarnowałbyś jego potencjał. Wieloletnie doświadczenie pozwala nam na odpowiednie wyważenie proporcji między wartościową informacją, a dyskretną reklamą.

Za pomocą blogowania można również edukować odbiorców, co zdecydowanie wzmacnia nasz wizerunek przyjaznej i społecznie zaangażowanej marki. Wystarczy zauważyć problem, z którym w jakiś sposób wiąże się nasza działalność i rozpocząć pozytywną i podstawową edukację na ten temat. We współczesnym internecie liczy się jakość i wartość. Warto dostarczać ją w każdy możliwy sposób!

Jeżeli z kolei pragniesz stworzyć typowo biznesowy blog – zyskasz podwójnie, bowiem za pomocą jednej platformy otworzysz się na komunikację B2C i B2B. To wymaga zastosowania nieco innego klucza doboru tematów i stylistyki wpisów, ale powoduje, że poza klientami, nasz blog staje się wartościowym, a kto wie – być może cytowanym źródłem w kręgach branżowych, biznesowych.

Prowadzenie bloga jest relatywnie tanie , co możemy zagwarantować mocą indywidualnych ustaleń umowy, a korzyści zaskakująco wysokie. Poza tym, warto odpowiedzieć sobie, co jest w dzisiejszych czasach bardziej opłacalne – konwencjonalna reklama trafiająca częstokroć w próżnię, czy przemyślane, oparte na statystykach i indywidualnych doświadczeniach działania internetowe?

Podsumowując warto dodać, że tworząc bloga zyskujesz w dłuższej perspektywie i rozwijasz firmę. Odpowiadasz na współczesne wyzwania i planujesz wieloletnie budowanie wizerunku. To bezcenna korzyść, jednak wymaga doświadczenia i czasu. Sam zajmij się biznesem, a nam powierz działkę, na której dobrze się znamy. Wspólnie możemy zdziałać więcej!